Warsztaty strategiczne
Podczas kursu stworzysz strategię działań na LinkedIn dla
Podczas kursu stworzysz strategię działań na LinkedIn dla
Znajdź kandydatów w internecie już dziś!
Naucz się szukać kandydatów i zarządzać rekrutacją na LinkedIn.
Przygotuj ambasadorów skutecznie.
Naucz się sprzedawać i nawiązywać relacje na LinkedIn.
Jak pozycjonować się jako ekspert na LinkedIn?
Wykorzystaj potencjał LinkedIn w swoim biznesie.
Skutecznie nawiązuj kontakty biznesowe na LinkedIn.
Wykorzystaj LinkedIn w budowaniu marki osobistej.
Naucz się zakładać i prowadzić strony firmowe na LinkedIn.
Wykorzystaj LinkedIn do sprzedaży produktów lub usług.
Podczas kursu przygotujesz profesjonalny profil na LinkedIn.
Szkolenia z LinkedIn prowadzę od 2017 roku. Są to głównie szkolenia zamknięte, które realizuję na zlecenie firm dla zespołów rekruterów, handlowców, pracowników marketingu, a także dla grup ambasadorów wybranych spośród pracowników jako twarze marki bądź firmy. Lata spędzone zarówno w realnej, jak i wirtualnej sali szkoleniowej, nauczyły mnie wiele. Forma procesu rozwojowego stale ewoluuje. Dopasowuję ją do potrzeb moich klientów, których wyzwania biznesowe zmieniają się wraz ze zmianami rynku.
Szkolenia z LinkedIn prowadzę zazwyczaj dla grup liczących maksymalnie 12 osób. Taka wielkość grupy gwarantuje komfort pracy. Jeśli jest potrzeba, szkolę zespoły kilkuosobowe, kilkudziesięcioosobowe, prowadzę również szkolenia indywidualne oraz w formule hybrydowej, tzn. gdy część uczestników jest obecna w sali, a część dołącza wirtualnie.
Moje szkolenia mają formę warsztatów, a to oznacza, że koncentrujemy się na praktyce, uczestnicy wykonują autorskie ćwiczenia, poprzez które realizujemy cel organizacji, a także cele poszczególnych osób.
Współpracuję z przedsiębiorcami, prowadzącymi małe firmy, jak i z organizacjami, zatrudniającymi po kilkaset osób w branżach: finansowej, ubezpieczeniowej, inwestycyjnej, produkcyjnej, PR, motoryzacyjnej, IT, budowlanej i FMCG. Prowadzę szkolenia z LinkedIn dla handlowców, szkolenia z rekrutacji za pośrednictwem LinkedIn, warsztaty dla ambasadorów itp.
Na początek zorientuj się czy masz do czynienia ze szkoleniem, czy z warsztatami. Czym charakteryzują się te podstawowe formy?
Większość szkoleń, które prowadzę, ma charakter warsztatowy. Jeśli piszę o szkoleniu z LinkedIn, to zazwyczaj mam na myśli warsztaty. Rezygnuję z tej formy tylko i wyłącznie na wyraźne życzenie zamawiającego. Co to oznacza? Uczestnicy moich szkoleń po prostu wykonują dużo ćwiczeń, aby zrealizować własne cele i cel postawiony przez zamawiającego. Ćwiczenia projektuję i dobieram do potrzeb organizacji i uczestników.
Jeśli zależy ci na praktyce, na zdobyciu umiejętności, a nie tylko wiedzy (umiejętności są kluczowe podczas korzystania z mediów społecznościowych), wybierz warsztaty. Jeśli chcesz pracowników zainteresować tematem, również wybierz warsztaty (mogą to być mini-warsztaty). Jeśli po szkoleniu planujesz wdrożenie, pracownicy mają być ambasadorami marki – koniecznie wybierz warsztaty.
Jeśli natomiast interesuje cię tylko wiedza i uważasz, że ty lub twój zespół, nauczycie się wszystkiego i wdrożycie wszystko samodzielnie, wybierz szkolenie lub webinary.
W dalszej części tekstu słowo "szkolenie" jest równoznaczne z "warsztatami".
Szkolenia mogą też występować w następujących formach:
Jeśli delegujesz na szkolenie kilka osób, planujesz wdrożenie programu employee advocacy, szukasz rozwiązania spersonalizowanego – dopasowanego do specyfiki branży, wybierz szkolenie zamknięte.
Jeśli w szkoleniu z LinkedIn ma wziąć udział tylko jedna osoba:
Niżej wymieniam najistotniejsze:
To tylko przykłady. To ty najlepiej znasz swoją firmę i pracowników. Możesz wybrać formę samodzielnie, a możesz też skontaktować się w tym celu ze mną. Krótka rozmowa lub spotkanie online wystarczy, by podjąć decyzję.
Zakres tematyczny szkoleń z LinkedIn (zamkniętych) jest ustalany indywidualnie, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez organizację. Szkolenia otwarte z LinkedIn posiadają z góry narzuconą agendę, która również w miarę możliwości jest dopasowywana do potrzeb i oczekiwań uczestników zbadanych na podstawie ankiet. Każde ze szkoleń zakłada sesję pytań i odpowiedzi w trakcie lub w ostatnim module szkoleniowym.
Przykładowe tematy:
Prowadzę zarówno szkolenia z LinkedIn zamknięte – w siedzibie firmy zamawiającego, jak i otwarte – dostępne dla każdego, kto kupi bilet na wydarzenie.
Szkolenie z LinkedIn (zamknięte) to propozycja dla organizacji, które potrzebują przeszkolić cały zespół, kilka osób lub zespołów. Przybierają formę warsztatów, podczas których uczestnicy przez większość czasu wykonują ćwiczenia. Takie szkolenie jest dopasowane do potrzeb firmy. Stworzenie agendy oraz spersonalizowanej oferty następuje po wywiadzie z klientem, zwykle w formie rozmowy, np. telefonicznej. Jestem doświadczonym trenerem, który przeszkolił wiele osób indywidualnych i zespołów oraz firm, a opinie po moich szkoleniach są bardzo pozytywne.
Szkolenia otwarte z LinkedIn to również warsztaty praktyczne, podczas których pracujemy przy komputerach. Może w nich uczestniczyć każdy zainteresowany. Wystarczy zarezerwować miejsce oraz opłacić bilet. Informacje o aktualnie organizowanych szkoleniach otwartych z LinkedIn znajdziesz na moich stronach internetowych. Jeśli wśród nich nie znajdziesz tematu bądź lokalizacji, która ci odpowiada, zapytaj mnie o dostępność i ewentualną możliwość zorganizowania. Ty również możesz się włączyć w proces organizacji, zapraszając osoby do uczestnictwa. Napisz do mnie, by dowiedzieć się, co możesz zyskać dzięki tej opcji.
Kursy i szkolenia z LinkedIn, które prowadzę, dotyczą wielu zagadnień, m.in. sprzedaży na LinkedIn, nawiązywania i budowania relacji na LinkedIn, wykorzystania LinkedIn w rekrutacji itp.
Do udziału w szkoleniach zamkniętych zapraszam małe i średnie firmy oraz zespoły, np. HR, sprzedaży, marketingu oraz wszystkich pracowników, których profile wpływają na wizerunek firmy w internecie. Wspólnie określimy cele, a następnie zrealizujemy je w formie szkolenia dopasowanego do potrzeb organizacji.
Do udziału w szkoleniach otwartych zapraszam osoby zainteresowane tematem LinkedIn, które są aktywne, ale nie mają pomysłu, jak tę aktywność rozwinąć, by realizować swoje cele. Szkolenia z LinkedIn kieruję do przedsiębiorców, pracowników, mam wracających na rynek pracy, osób zainteresowanych zmianą w karierze zawodowej oraz takich, które poszukują nowych sposobów dotarcia do klienta, czytelników na bloga itp.
Podczas kursów i szkoleń z LinkedIn:
Szkolenia z LinkedIn, które prowadzę, to kilkustopniowy proces. Poniżej zapoznasz się z jego najważniejszymi elementami.
Aby uzyskać ofertę na wybrane szkolenie z LinkedIn, wystarczy wysłać e-mail na adres: kontakt@monikagawanowska.pl. Na stronach dedykowanym poszczególnym warsztatom znajdziesz widełki cenowe. To oznacza, że cena nie jest stała i zależy od kilku czynników. Do przygotowania wyceny potrzebuję takich informacji jak:
Te informacje wystarczą na początek. Jeśli jednak już na tym etapie chcesz, abym wstępnie spersonalizowała agendę, potrzebuję wiedzieć:
Na tej podstawie stworzę wstępną agendę, którą znajdziesz w pliku z ofertą.
Oferta to plik w formacie .pdf zawierający niezbędne informacje dot. wybranego szkolenia z LinkedIn. Znajdziesz w nim uzasadnienie (dlaczego warto wybrać szkolenie z LinkedIn), korzyści dla uczestnika i dla organizacji, dla kogo jest dedykowane akurat to szkolenie, wykaz modułów wraz ze wstępnym zarysem tematycznych, które mogą się pojawić podczas szkolenia, proponowana agenda z wyszczególnieniem prognozowanych efektów, lista materiałów, które uczestnik otrzymuje po szkoleniu i/lub w trakcie, forma rozliczenia (w 99% przypadków jest to faktura, którą wystawiam zawsze po przeprowadzonym szkoleniu), informacje o trenerze wraz z linkami do miejsc, w których możesz zapoznać się z opiniami na temat współpracy ze mną.
Na tym etapie zaczynam szczegółowo badać potrzeby zamawiającego. Zazwyczaj planujemy trwające do 30 minut spotkanie online, podczas którego precyzujemy oczekiwania organizacji. Wysyłam też ankiety do uczestników, aby ich wstępnie poznać i dodatkowo dookreślić obszary do pracy.
Podczas spotkania online zazwyczaj jestem już w stanie podać konkretne moduły i ich zakres, planowane ćwiczenia. Zapewne wskażę też, co zostanie zrobione przed szkoleniem, co powinno się udać podczas sesji warsztatowych i jaka praca pozostanie do wykonania na etapie wdrożenia, czyli już po szkoleniu. Wspólnie ustalamy też, po czyjej stronie jest wdrożenie.
Niestety, zaledwie 15% uczestników wdraża wiedzę uzyskaną na szkoleniu (wg badania R. Brinkerhoffa). Nie są to dane optymistyczne, ale to dzięki nim szkolenia zmieniają się w procesy rozwojowe. Podczas prowadzonych przeze mnie szkoleń uczestnik w ramach pre-worku zapoznaje się z dużą częścią teorii. Szkolenie właściwe przybiera formę warsztatów – koncentrujemy się na wykonywaniu ćwiczeń, w efekcie których zazwyczaj każdy z uczestników wychodzi z gotowym planem do działania, a zamawiający otrzymuje proste narzędzie służące do weryfikacji efektów wdrożenia.
Szkolenia, które prowadzę, nie wymagają specjalnego przygotowania ze strony uczestników. Większość pracy wykonuję ja, analizując profile, konkurencję, potrzeby organizacji i uczestników, projektując ćwiczenia itp.
Co jednak jest potrzebne, by maksymalnie skorzystać z udziału w szkoleniu?
Dostęp do komputera/ laptopa (i zasilacza) zarówno w wersji online, jak i stacjonarnej. Smartfon nie wystarczy. Jeśli spotykamy się online, każdy z uczestników łączy się oddzielnie, nawet jeśli wszyscy znajdują się w tym samym pokoju. To ułatwia wykonywanie ćwiczeń.
Na czas szkolenia pozwól uczestnikom zablokować swój kalendarz i wyciszyć telefon. Przed szkoleniem przesyłam materiały, tzw. pre-work. Uczestnicy potrzebują ok. 30 minut, aby się z nimi zapoznać. Daj im ten czas. Przemyśl też, co chcesz, aby działo się po szkoleniu. Zapewne będziesz chciał, aby w czasie pracy korzystali z LinkedIn w celach zawodowych – przeznacz na to racjonalną ilość czasu (np. 15-30 minut 3 razy w tygodniu), aby już przed szkoleniem czuli się pewniej, czuli, że ma ono sens, bo po powrocie będą mieli czas, by wiedzę wdrożyć.
W zależności od wybranej formy (stacjonarne, online) szkolenia z LinkedIn będą przebiegać nieco inaczej.
W przypadku szkolenia stacjonarnego (twarzą w twarz, zazwyczaj w siedzibie klienta), realizujemy całość w ciągu 7 godzin zegarowych, w modułach trwających po 1,5h. Przed szkoleniem pre-work, po szkoleniu ewentualne wdrożenie.
W przypadku wybrania szkolenia z LinkedIn online realizujemy dwie sesje warsztatowe trwające po 3 godziny w odstępach kilkudniowych, optymalnie – tygodniowych. Podczas sesji mamy jedną przerwę. Przed każdą sesją uczestnicy otrzymują do wykonania zadanie, po szkoleniu ewentualne wdrożenie.
Przykładowe moduły oraz proponowaną agendę znajdziesz w otrzymanej ofercie. Miej na uwadze, że jest to wstępna propozycja. Wspólnie dookreślamy jej kształt.
Realizujemy:
Szkolenia z LinkedIn, które prowadzę nie polegają na odczytaniu kilkuset slajdowej prezentacji. Fakt, ona istnieje. Uczestnicy ją dostają. Ale podczas szkolenia koncentrujemy się na praktycznym zastosowaniu jej zawartości. Moduły teoretyczne zazwyczaj występują 2 i trwają po ok. 15 minut.
Wierzę, że wiedza jest w uczestniku. Wystarczy tylko odpowiednio dobrać metody pracy, aby ją wydobyć. Dzięki dobrze zaprojektowanym ćwiczeniom uczestnik lepiej zapamiętuje zagadnienia, które omawiamy i jest przygotowany do samodzielnej pracy z medium już po szkoleniu
Na początku 2022 zrealizowałam Program Certyfikacyjny Cztery Poziomy Kirkpatricka, by projektować jeszcze bardziej efektywne procesy rozwojowe.
Magia dzieje się po szkoleniu. Chcę mieć na to wpływ. Dlatego jeśli zależy ci na efektach, wspólnie planujemy wdrożenie. Jeśli planujesz zaangażować trenera w etap wdrożenia (nie jest to konieczne, dobrze zorganizowani pracownicy również mogą o to zadbać), będzie to wymagało wskazania osoby, która będzie dla mnie wsparciem (np. będzie przypominać pracownikom o realizacji zadań – ani trener, ani żadna automatyzacja nie zapewni takiej skuteczności, jak twoje osobiste wsparcie).
Dlaczego potrzebuję twojego wsparcia? Na etapie wdrożenia uczestnicy wykonują szereg ćwiczeń pogłębiających zagadnienia omawiane podczas szkolenia. Jedne wymagają większego, inne mniejszego zaangażowania z ich strony. Potrzebuję, abyś po prostu przypomniał im o wykonaniu zadania. Ja również przypominam, ale czasami to nie wystarczy. Twoja pomoc może się przydać również podczas zbierania feedbacku. To ułatwi mi planowanie dalszej pracy.
Wdrożenie również ma różny przebieg. Zależy od specyfiki grupy, oczekiwań decydentów/ sponsorów, od tego, co udało się zrobić podczas szkolenia, od zaangażowania uczestników, a czasami również od budżetu itp. Jeśli powiesz mi, że znasz swój zespół i wiesz, że będą potrzebowali regularnych spotkań, robimy tak, żeby to zadziałało – planuję proces np. na 6 miesięcy. Choć zazwyczaj realizujemy 1-3 spotkania follow-upowe, a między nimi uczestnicy wykonują ćwiczenia.
Co otrzymuje każdy uczestnik szkolenia z LinkedIn?
Szkolenia z LinkedIn prowadzę online i na terenie całej Polski. Zazwyczaj odbywają się w siedzibie zamawiającego, najczęściej w takich lokalizacjach jak Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice itd.
Jeśli chcesz zamówić szkolenie z LinkedIn dla siebie, firmy lub zespołu, przejdź do góry strony i wybierz temat, który cię interesuje.
Następnie wyślij e-mail na adres: kontakt@monikagawanowska.pl lub skontaktuj się ze mną telefonicznie pod numerem 519 314 111.