Jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn?

Jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn?

Jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn?

Jeśli opanowałeś tajniki prowadzenia profesjonalnego profilu na LinkedIn, nie powinieneś mieć problemów z aktywnością na stronie firmowej. Posiada ona, podobnie jak profil osobisty, kanał informacji, w którym można publikować aktualności z życia firmy lub dzielić się wiedzą branżową. Jednak każdy, kto choć raz zetknął się z portalem LinkedIn, na pewno zwrócił uwagę na jego specyficzny charakter.

LinkedIn to medium społecznościowe dla profesjonalistów, miejsce do nawiązywania relacji biznesowych. Raczej nie świętujemy tu kolejnych urodzin czy też narodzin dziecka. Ważne wydarzenia, warte wspólnego świętowania w ramach sieci kontaktów na LinkedIn, to np. rozpoczęcie pracy, rocznica zatrudnienia, przejście na emeryturę. Punktem wspólnym publikacji są takie zagadnienia, jak praca, biznes, kariera.

Publikacje na profilu prywatnym wymagają niewielkiej zmiany myślenia. Przyzwyczajeni do dzielenia się osobistymi zdjęciami, fotografiami zwierząt itp. w innych mediach społecznościowych, potrzebujemy kilka minut, by zastanowić się nad tym, czy dana treść będzie odpowiednia. W przypadku stron firmowych dylemat znika. Strona firmowa to miejsce do komunikacji aktualności z życia firmy. Strona marki – analogicznie – służy do komunikowania aktualnych wydarzeń, dotyczących marki.


Czego dowiesz się z tego tekstu?

Przede wszystkim otrzymasz odpowiedź na pytanie, jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn. Z poprzednich tekstów powinieneś już znać rodzaje stron firmowych na LinkedIn i umieć je zakładać. W tym artykule dowiesz się, jak udoskonalić stronę firmy poprzez uzupełnienie takich elementów, jak opis, slogan, hashtagi. Dowiesz się również, jakie znaczenie odgrywają pracownicy w prowadzeniu strony dla firmy na LinkedIn. Ważną częścią prowadzenia strony firmowej jest regularna aktywność, dlatego w tym tekście dowiesz się, co i jak często publikować, by angażować odbiorców. Wielu moim klientów pyta o to, jak zdobywać obserwujących profilu firmowego, dlatego przedstawię też kilka prostych sposobów na pozyskanie większej ilości zwolenników marki.


Jak udoskonalić stronę firmową na LinkedIn?

Zanim zaczniesz publikować, zadbaj o uzupełnienie poszczególnych zakładek na stronie firmowej.

Część informacji, zawartych na LinkedIn Page lub Showcase Page, podałeś już podczas jej zakładania. Należą do nich m.in. nazwa firmy, branża, unikalny adres url strony firmowej. Jeśli jeszcze nie założyłeś strony firmowej lub nie wiesz, jak to zrobić, tu znajdziesz instrukcję.

Mimo że podałeś już podstawowe informacje, po przeniesieniu się do widoku administratora strony lub wyświetleniu jej jako członek społeczności, możesz odnieść wrażenie, że strona jest w zasadzie pusta. To prawda. Jest jeszcze kilka elementów, które nie tylko wpływają na atrakcyjność strony, ale również na jej skuteczność w docieraniu do odbiorców i widoczność.


1. Zdjęcie w tle strony firmowej na LinkedIn

Zdjęcie w tle, a w zasadzie baner. Strona firmowa na LinkedIn wygląda zdecydowanie bardziej estetycznie, kiedy zdobi ją przemyślane zdjęcie w tle, kolorystycznie spójne z identyfikacją wizualną firmy. Podobnie jak w przypadku zdjęcia w tle w profilu prywatnym, tak i tutaj warto, aby grafika wskazywała na to, czym zajmuje się firma. Zdjęcie w tle może przedstawiać siedzibę firmy lub zawierać hasło przewodnie, motto, misję itp. Zwróć uwagę, że ten element może służyć do przekazania konkretnego komunikatu. Jaki on będzie? To zależy od osób odpowiedzialnych za wizerunek marki. Obrazek pokazuje, jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn i uzupełnić zdjęcie w tle


2. Slogan strony firmowej na LinkedIn

Jeśli dodałeś tzw. slogan (odpowiednik nagłówka) podczas zakładania strony firmowej, mogłeś zauważyć, że nie zapisał się po jej utworzeniu. Sprawdź, czy go masz. Być może trzeba go będzie dodać ponownie.

Slogan to krótki tekst mówiący o tym, czym zajmuje się firma. Może zawierać misję lub hasło, którym posługuje się organizacja. Dobrze, aby był zrozumiały dla odbiorcy i jednocześnie zachęcał do odwiedzenia strony i zaobserwowania. Slogan, oczywiście, jest ważny, ale jeśli masz poświęcić wiele godzin na doskonalenie tych kilkudziesięciu znaków, lepiej skup się na zaplanowaniu publikacji, zostawiając kwestię tego nagłówka na później.

Pamiętaj, że w każdym momencie możesz to zmienić. Tak samo pozostałe elementy. Jeśli twoja firma nie ma gotowych materiałów, z których mógłbyś skorzystać, aby utworzyć slogan, wymyśl coś, co będzie akceptowane przez ciebie i przez innych, a następnie staraj się to doskonalić. Np. raz na miesiąc przejrzyj treści, którymi uzupełniłeś stronę i przemyśl, czy mógłbyś to zrobić jeszcze lepiej. Obrazek pokazuje, jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn i uzupełnić slogan


3. Opis firmy

Opis dodasz po kliknięciu w ołówek po prawej stronie logotypu w zakładce „Informacje → Informacje ogólne”. Przedstaw tu swoją działalność w sposób interesujący z punktu widzenia odbiorcy, używając fraz kluczowych. Do dyspozycji masz 2000 znaków. To miejsce przypomina trochę podsumowanie zawodowe z profilu prywatnego, choć dotyczy działalności firmy. Pod opisem w zakładce „About” („O nas”) pojawiają się dodatkowe informacje, takie jak adres strony internetowej oraz branża, w której działa firma, a także lokalizacja (można dodać więcej niż jedną lokalizację).

Pisząc opis, skup się na odbiorcy. Zastanów się, co chciałbyś mu przekazać i z czym chciałbyś go zostawić. Ta część powinna być z jednej strony informacyjna, z drugiej być może nawet inspirująca i inicjująca dalsze działania. To ty ustalasz cel, jaki chcesz osiągnąć lub pewną aktywność, jaką chcesz aby wykonały osoby po przeczytaniu. Opis może być kreatywny, o ile jest to zgodne z wizerunkiem firmy. Obrazek pokazuje, jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn i uzupełnić opis


4. Hashtagi

Hashtagi to funkcja stosunkowo nowa na LinkedIn. Zanim pojawiły się na stronach firmowych, mogły je stosować i obserwować osoby indywidualne na profilach prywatnych. Hashtag – najprościej mówiąc – jest tematem:

  • którym opisujesz swoją publikację,
  • który cię interesuje i możesz zacząć go obserwować.

Hashtagi obserwują też twoi odbiorcy. Dlatego dodanie ich do posta może zwiększyć zasięg publikacji.

Strona firmowa na LinkedIn może obserwować do trzech hashtagów. W ten sposób możesz wypromować własny hashtag lub śledzić takie, które są interesujące dla potencjalnych odbiorców firmy. To ciekawa funkcja, która się rozwija. Daje możliwość wchodzenia w interakcję jako firma z treściami opatrzonymi obserwowanym hashtagiem. Obrazek pokazuje, jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn i uzupełnić hashtagi


5. Specjalizacje

Specjalizacje to miejsce na stronie firmowej na LinkedIn, które znajduje się w zakładce "O nas" i służy do prezentowania mocnych stron firmy.

Jak w odpowiedni sposób wybrać tzw. specjalizacje? Najłatwiej zinterpretować je jako słowa lub frazy kluczowe, po których użytkownicy znajdują naszą firmę lub po których chcemy, aby firmę można było łatwo odszukać. Ta sekcja wpływa na pozycję strony firmowej na LinkedIn w wynikach wyszukiwania wewnątrz platformy, jak i w wyszukiwarce Google.

Dodanie specjalizacji na stronie firmowej na LinkedIn jest stosunkowo proste. Wystarczy przejść do widoku administratora i na stronie głównej kliknąć w przycisk "Edytuj stronę". Następnie postępujemy zgodnie ze wskazówkami pokazanymi na poniższym obrazku: Obrazek pokazuje, jak dodać specjalizacje na stronie firmowej na LinkedIn


O co warto zadbać, prowadząc stronę firmy na LinkedIn?

Zwróć uwagę na to czy informacje podane na stronie są aktualne. Niezbyt dobrze wygląda publikacja raz na kwartał lub nieaktualne dane kontaktowe: błędny adres strony internetowej lub nieaktywny numer telefonu. LinkedIn Page to kolejny punkt styku z potencjalnym klientem lub pracownikiem, więc zadbaj o to, by strona robiła dobre wrażenie i była uzupełniona cennymi informacjami.

Z punktu widzenia długofalowego budowania marki warto przemyśleć kolorystykę strony firmowej, by była spójna z identyfikacją wizualną firmy. W ten sposób odbiorca szybciej zapamięta naszą firmę i skojarzy treść z naszą firmą.


Co publikować na stronie firmowej na LinkedIn?

Publikowanie na stronie firmowej na LinkedIn to doskonały sposób na to, by pozostać w kontakcie z osobami zainteresowanymi firmą (lub tematyką profilu firmowego). To również obowiązkowy punkt planu marketingowego, jeśli chcesz budować biznes online. Marki, które najlepiej sobie radzą na LinkedIn, publikują średnio 112 aktualizacji na miesiąc, czyli 4 dziennie!

Częstotliwość jest ważna, bo nie jest tak, że każdy post dociera do wszystkich obserwujących. Dlatego jeśli dysponujesz zasobami, zmobilizuj się do częstej publikacji, by utrzymać jak najlepszy kontakt i największe zaangażowanie twoich odbiorców. Jeśli będziesz udostępniać treści interesujące dla obserwujących, zaczną oni reagować na posty, a tym samym zwiększy się widoczność twojej strony i firmy – dotrzesz do sieci kontaktów osób polecających. To darmowa reklama! Choć wymaga trochę wysiłku.

Co możesz publikować na stronie firmowej na LinkedIn?

Posty udostępniane na LinkedIn mogą przybierać różne formy. Przede wszystkim warto tu wspomnieć o zasadniczej różnicy: na stronie firmowej nie możesz publikować artykułów (dłuższa forma, obecna na profilu prywatnym). To ogranicza wybór możliwości, ale jest ich w dalszym ciągu całkiem sporo. Oprócz tekstu i linków w postach możesz dodawać:

  • grafiki: różnorodne zdjęcia, np. z wydarzeń, targów, z życia firmy, zawierające hasła, statystyki, cytaty itp.
  • filmy: format wideo jest coraz bardziej modny; warto zaplanować nagranie kilku profesjonalnych krótkich filmów, które następnie będą udostępniane, np. raz w tygodniu;
  • transmisje na żywo: LinkedIn testuje możliwość prowadzenia tzw. live’ów; opcja znana dobrze z Facebooka wkracza powoli do tego profesjonalnego medium; docelowo możliwość nadawania transmisji na żywo będą miały osoby indywidualne, jak i strony firmowej; funkcja została udostępniona testowo stronie sprawny.marketing;
  • dokumenty: to kolejna ciekawa opcja, która umożliwia dodawanie prezentacji, dokumentów w formacie .pdf itp. Post możesz urozmaicić prezentacją z ostatniego szkolenia lub prelekcji, wycinkiem interesującego raportu, artykułem, który napisał do magazynu jeden z twoich pracowników.

Pamiętaj, by poza grafikami, filmami czy dokumentami post zawierał również tekst, w którym zachęcisz do lektury. Warto też na końcu zastosować hashtagi (LinkedIn proponuje, by nie było ich za dużo – maksymalnie 3).


Pomysły na posty na stronie firmowej na LinkedIn

Jeśli nie masz pomysłu na publikację, możesz skorzystać z poniższej listy 15 tematów:

  1. Grafiki ze statystykami istotnymi w branży.
  2. Powitanie nowego pracownika w zespole.
  3. Publikacja artykułu przez pracownika.
  4. Cykl krótkich filmów o firmie, produkcie, usłudze.
  5. Świętowanie sukcesów w firmie.
  6. Osiągnięcie ważnych celów.
  7. Posty o ważnych/ ciekawych osobach w firmie i ich funkcjach.
  8. Rejestracja na wydarzenie.
  9. Informacja i zachęta do skorzystania z darmowych materiałów.
  10. Udostępnienie treści opublikowanej przez osoby niezwiązane z firmą, ekspertów, portale internetowe itp.
  11. Informacja o prowadzonej rekrutacji.
  12. Post dotyczący atmosfery w firmie.
  13. Podziękowanie/ wymienienie/ docenienie partnera biznesowego firmy.
  14. Informacje o udziale w akcjach społecznych.
  15. Wiadomości branżowe.

Jak zwiększyć liczbę obserwujących na stronie firmowej na LinkedIn?

Pytanie o to, jak zwiększyć liczbę obserwujących na stronie firmowej na LinkedIn, spędza sen z powiek niejednemu administratorowi strony. Jeśli firma nie dysponuje budżetem na reklamy płatne, pozostaje pozyskiwanie obserwujących w sposób organiczny.

Co możesz zrobić, by stopniowo pozyskiwać obserwujących na profilu firmowym?

  1. Uzupełnij wszystkie elementy strony. Pamiętaj o dodaniu opisu, zdjęcia w tle, logotypu oraz sloganu. Wszystkie te dane wpływają na to, jak firma będzie postrzegana.
  2. Zachęć pracowników, by zaangażowali się w polecanie, komentowanie czy też udostępnianie publikacji ze strony firmowej. Sieci twoich pracowników mogą być pełne osób zainteresowanych podobną treścią, a dzięki ich reakcjom strona firmowa może docierać do nowych odbiorców.
  3. Zoptymalizuj treść strony firmowej pod kątem wyszukiwarek (SEO). Wiedziałeś, że strona dla firmy pozycjonuje się w wyszukiwarce? Jeśli określisz odpowiednie słowa kluczowe i dobrze uzupełnisz profil, company page może być widoczny w wyszukiwarce.
  4. Informuj o stronie firmy w newsletterze, w mailach do pracowników, w procesie onboardingowym oraz na swojej stronie internetowej. Nie licz na to, że ktoś samodzielnie znajdzie twoją stronę. Zadbaj o to, by była widoczna i informuj, że istnieje. Zapraszaj do obserwowania.
  5. W publikowanych postach używaj hashtagów, aby docierać do odbiorców zainteresowanych danymi tematami.
  6. Sprawdzaj kanał informacji hashtagów przypisanych do strony firmowej, by udzielać się pod dyskusjami na dane tematy oraz śledzić, co ludzie mówią na temat marki.
  7. Publikuj regularnie i często, aby docierać do wszystkich obserwujących stronę firmową.
  8. W postach wspominaj (@) wpływowe osoby oraz firmy, aby poszerzyć swój zasięg.
  9. Zachęć pracowników do tego, by oznaczali (@) stronę firmową w swoich postach. W ten sposób nie tylko zyskujesz dostęp do sieci kontaktów pracownika, ale również możesz taki post skomentować jako firma.
  10. Odpowiadaj na wszystkie komentarze pod postami. Ludzie chętniej obserwują marki, jeśli widzą, że jest interakcja z czytelnikiem.

Jak zaprosić do obserwowania strony firmowej na LinkedIn?

Jak zaprosić do obserwowania strony firmowej na LinkedIn? Niedawno LinkedIn testował opcję wysyłania zaproszeń z prośbą o obserwowanie strony do kontaktów z sieci, ale szybko z tej opcji zrezygnował ze względu na to, że wiele firm potraktowało tę możliwość bardzo spamersko – wysyłali masowo zaproszenia do wszystkich. Opcja była jeszcze później włączana w ramach testów, ale w dalszym ciągu nie wszyscy mieli do niej dostęp. Aktualnie wydaje się, że LinkedIn w końcu udostępnił tę funkcję wszystkim administratorom stron firmowych na stałe. Jednak w fazie testowania pojawiły się liczne wątpliwości, dotyczące tego, jak zaprosić do obserwowania strony firmowej na LinkedIn, by nie być postrzeganym jako spamer. Stąd wynikają zmiany, które LinkedIn wprowadził w systemie zapraszania do obserwowania.

W związku z otrzymanym feedbackiem LinkedIn zdecydował się na kilka zmian w funkcji:

  • admin profilu firmy ma możliwość zapraszania kontakty pierwszego stopnia (osoby ze swojej sieci) za pomocą opcji "Invite to follow",
  • do jednego użytkownika można wysłać maksymalnie jedno zaproszenie (nie można go ponowić po pewnym czasie),
  • wprowadzona została maksymalna ilość 100 dostępnych kredytów miesięcznie (1 zaproszenie = 1 kredyt; kredyt wraca, gdy użytkownik przyjmie zaproszenie do obserwowania strony),
  • admin może zaprosić maksymalnie 100 osób dziennie, ale nie więcej niż wskazuje ilość dostępnych kredytów (czyli miesięczną pulę 100 kredytów można wykorzystać w 1 dzień, a następnie czekać na powrót kredytów w miarę, jak użytkownicy będą akceptowali zaproszenia)
  • do obserwowania strony mogą zapraszać tylko profile firmowe, które mają mniej niż 100 000 obserwujących,
  • LinkedIn może cofnąć administratorowi możliwość wysyłania zaproszeń do obserwowania strony, jeśli będą często odrzucane, dlatego warto zapraszać osoby, dla których treści, którymi dzielimy się na stronie będą interesujące.

Zanim podejmiesz decyzję dotyczącą tego, jak zaprosić do obserwowania strony firmowej na LinkedIn wybranych użytkowników, zapoznaj się z etykietą, czyli tym, co robić, a czego nie robić na LinkedIn. Jeśli będziesz miał dostępną opcję zaproszenia do polubienia strony firmowej na LinkedIn, zastanów się, czy twoi potencjalni odbiorcy chcieliby otrzymać takie zaproszenie bez wiadomości, bez żadnego uzasadnienia. Jeśli dojdziesz do wniosku, że warto z tej opcji skorzystać, znajdziesz ją w Narzędziach Administratora na stronie firmowej. Wybierz kontakty, do których chcesz wysłać zaproszenie i zatwierdź. Obrazek pokazuje, jak zaprosić do obserwowania strony firmowej na LinkedIn.

Sposobów na zdobywanie obserwatorów strony firmowej na LinkedIn jest wiele. Spośród wielu dostępnych metod zwiększania ilości obserwujących profilu firmy wybierz kilka i zacznij je stosować już dziś.


Jak sprawdzić, kto obserwuje stronę firmową na LinkedIn?

Zastanawiasz się,jak sprawdzić, kto obserwuje stronę firmową na LinkedIn? Do niedawna było to niemożliwe. Być może dlatego właśnie właściciele firm mieli tak małą motywację do tego, by rozwijać profile firmowe, a także by zdobywać obserwujących strony firmowej na LinkedIn.

Możliwość sprawdzenia, kto obserwuje naszą stronę firmową, daje ogromne możliwości, jeśli starasz się budować markę głównie w sposób organiczny. Możesz przejrzeć listę osób, wyświetlić ich profile, wysłać do nich zaproszenie, a następnie wiadomość. Dzięki temu będziesz mógł wysłać do nich zaproszenie na wydarzenie, które publikujesz na LinkedIn lub inne. To cenna opcja, która może Ci pomóc w generowaniu na LinkedIn.

Jak sprawdzić, kto obserwuje stronę firmową? Wyświetl profil organizacji w widoku administratora. Znajdź miejsce, w którym do tej pory sprawdzałeś, ile osób obserwuje twoją stronę, a następnie kliknij w tę liczbę. Otrzymasz podobny widok: Obrazek pokazuje, jak sprawdzić, kto obserwuje stronę firmową na LinkedIn na LinkedIn.

Zastanów się, w jaki sposób możesz wykorzystać tę funkcję, by jeszcze lepiej, sprawniej i efektywniej budować własną markę na LinkedIn.


Rola pracowników w prowadzeniu strony firmowej na LinkedIn

Pracownicy mogą być wizytówką firmy.

Jeśli zatrudniasz pracowników, warto zaangażować ich w aktywność w mediach społecznościowych. Oczywiście, w pierwszej kolejności zadbaj o odpowiednie uzupełnienie profili osobowych. Twój dział marketingu może przygotować spójne zdjęcia w tle dla wybranych (lub dla wszystkich) pracowników. Jeśli jeszcze nie obsługujesz LinkedIn w swojej firmie lub nie wiesz, jak się za to zabrać, możesz skorzystać z dedykowanych szkoleń, podczas których pracownicy uzupełnią profile, by były profesjonalne i spójne z marką firmy.

Uzyskanie zaangażowania na stronie firmowej w sposób organiczny nie jest proste. Wymaga opracowania odpowiednich i interesujących treści i zaangażowania w promocję tych publikacji. Pracownicy mogą sprawić, że zasięgi strony firmowej wzrosną wielokrotnie. W jaki sposób? Warto poinformować ich w CRM-ie, wewnętrznym systemie komunikacji lub dedykowanym oprogramowaniu do zarządzania publikacją treści w ramach programu employee advocacy o nowej publikacji i zachęcić do polecenia posta. Polecając firmowe publikacje lub komentując firmowe posty, dzielą się własnymi zasięgami – aktywność jest widoczna dla pozostałych osób w sieci.

Twoi pracownicy na pewno osiągają sukcesy w branży. A może publikują artykuły w portalach internetowych lub czasopismach? Takie tematy to doskonały pomysł na publikację na stronie firmowej. W ten sposób wspierasz pracowników w rozwoju i komunikujesz wartości – że ważna jest dla ciebie nie tylko organizacja jako całość, ale przede wszystkim człowiek, który ją tworzy.


Błędy w prowadzeniu strony firmowej na LinkedIn – sprawdź, czy ich nie popełniasz

LinkedIn nie jest jeszcze dobrze znanym w Polsce medium społecznościowym, dlatego zdarzają się błędy w jego prowadzeniu. Sprawdź, czy ich nie popełniasz:

  1. Brak publikacji. Pozostawienie strony firmowej samej sobie nie jest niczym dobrym. Jeśli szukasz pracowników lub pozyskujesz klientów na LinkedIn i podajesz nazwę firmy, musisz liczyć się z tym, że strona firmowa zostanie sprawdzona. Jeśli nie będzie na niej nic interesującego lub będzie całkowicie pusta, niewielu zdecyduje się na współpracę.
  2. Nieaktualne informacje na stronie firmowej. Company page może być źródłem informacji na temat twojej firmy. Nie pozwól, żeby były nieaktualne lub nieprawdziwe. To świadczy negatywnie o firmie.
  3. Niesprawdzanie treści publikowanych przez pracowników i innych na temat innych. Kryzys najlepiej stłumić już w zarodku. Nie pozwól, aby za twoimi plecami rozpętała się burza negatywnych informacji na temat firmy.
  4. Brak zaangażowanych pracowników. Osoba, która już u ciebie pracuje (lub pracowała) jest najlepszym dowodem na to, jak rzeczywiście wygląda kultura w twojej organizacji, jak załatwiane są sprawy itp. Spróbuj zachęcić pracowników do aktywności na swoich profilach, a także do polecania treści udostępnianych na stronie firmowej.
  5. Publikowanie postów sprzedażowych prawie przez cały czas… Większość treści udostępnianych na stronie firmowej powinna dotyczyć spraw interesujących z punktu widzenia odbiorcy. Dodawanie w kółko postów sprzedażowych zniechęca do marki. To tak, jakby non-stop ktoś pukał do twoich drzwi z propozycją odkurzacza...

Strona firmowa na LinkedIn - przykłady

W procesie budowania marki warto wyznaczyć sobie pewne wzorce lub punkty odniesienia (benchmarki), które jak kompas wskażą nam, gdzie jesteśmy i czy podążamy do celu, który sobie obraliśmy.

Aktywność na stronie firmowej na LinkedIn zasadniczo można sprowadzić do kilku prostych rad: pokaż ludzką twarz pracodawcy, doceniaj pracowników na łamach profilu firmowego, pokazuj kulturę organizacji, działaj regularnie i systematycznie. Takich wskazówek znalazłoby się więcej. Ale co z tego? Problem tkwi w implementacji. Wszyscy wiemy, co mamy robić i jak to robić, ale kiedy już to robimy, zauważamy, że nie wychodzi nam to do końca dobrze.

W takiej sytuacji warto nie tylko poddać poszczególne działania marki analizie, wyciągać wnioski i optymalizować, ale i znaleźć pozytywne przykłady z naszej branży lub pokrewnej, w której np. komunikacja w mediach społecznościowych działa i przynosi realne wyniki.

W tej części tekstu chciałabym pokazać kilka przykładów firm z Polski i zagranicy, które warto obserwować.

Dlaczego?

Wyróżniają się spójną identyfikacją wizualną. Treści publikowane na tych stronach są profesjonalne, grafiki piękne i pozostające w pamięci na długo. Widać konsekwencję, systematyczność. To dobre przykłady budowania marki firmy oraz marki pracodawcy.

  1. Santander Bank Polska
    Strona prowadzona konsekwentnie. Z publikacji można wywnioskować wartości, którymi kieruje się firma, np. zdrowie pracowników, ochrona środowiska. Modne, fakt, ale wplecione w komunikację w sposób naturalny, dając poczucie pełnionej misji.Obrazek pokazuje przykład strony firmowej i profilu firmy na LinkedIn
  2. Unibep S.A.
    Przykłady dobrze prowadzonych profili firmowych na LinkedIn znajdziemy też w Bielsku Podlaskim, w którym siedzibę ma jedna z największych firm budowlanych w Polsce – Unibep S.A..
    Firma w komunikacji konsekwentnie stosuje hashtagi, takie jak #ijeststabilnie oraz #unikalni. Dołączając do grona pracowników, możesz liczyć nie tylko na stabilne zatrudnienie, ale i na zaliczenie do grupy #Unikalnych pracowników tej firmy. Komunikacja spójna, grafiki z pomysłem. To dobry przykład budowania marki pracodawcy.Obrazek pokazuje przykład strony firmowej i profilu firmy na LinkedIn
  3. Google
    Tej firmy nie trzeba nikomu przedstawiać. Na stronie firmowej na LinkedIn, promuje pracowników, dzieli się treściami, które oni udostępniają oraz autentycznymi historiami pracowników w cyklu #MyPathToGoogle. Takie zabiegi powodują, że odbiorcy nabierają coraz większej ochoty na pracę w Google.

    Ale… LinkedIn to nie tylko branża budowlana, HR i światowi giganci i liderzy biznesu. Łudzę się, że to, co teraz napiszę, nie zostanie odebrane jako kłamstwo lub mit, ale… LinkedIn to również rozrywka. Obrazek pokazuje przykład strony firmowej i profilu firmy na LinkedIn
  4. Netflix
    Kto z nas na pasku zakładek w przeglądarce nie ma odnośnika do Netflixa? Możesz mieć problem ze znalezieniem książeczki zdrowia dziecka, z zapamiętaniem rocznicy ślubu, ale na pewno wiesz, jak prosto i łatwo uruchomić Wiedźmina albo Stranger Things. Rozrywka to potęga. Nie bez powodu utarło się powiedzenie „Chleba i igrzysk”.

    Szukamy rozrywki i rozrywka ma być dostępna tu i teraz. Wszędzie, gdziekolwiek jesteś, spędzasz czas, marnujesz cenne minuty życia na rozrywce… To nie będzie mrożąca krew w żyłach opowieść rodem w filmu „Ludzka stonoga” (proszę, nie sprawdzaj tego filmu w wyszukiwarce, tego nie da się odzobaczyć…), bo…

    Hurraa!!! Netflix dostarcza konkretnej porcji rozrywki również na LinkedIn. Dzięki temu łączysz przyjemne z pożytecznym: zdobywasz wiedzę o nowościach i nowy sezon „Domu z papieru” cię nie ominie i jednocześnie stajesz się social media ninja, ekspertem od employer brandingu i brandingu w ogóle.Obrazek pokazuje przykład strony firmowej i profilu firmy na LinkedIn
  5. HBO
    Ok, wiem, że „Gra o tron” już się skończyła i ten paragraf zabrzmi jak odgrzewany kotlet. Ale kto nie chciałby go zjeść? Oczywiście, byłoby dużo lepiej, gdyby zamiast Woody’ego Allena na grafice #DollyPartonChallenge pojawił się Jon Snow… Przynajmniej dla mnie… Ale i taka ujdzie. Zabawnie, a jednocześnie wartościowo. Bo gdy już urzeknie mnie poczucie humoru autora postów strony firmowej na LinkedIn, to zabiorę się za aplikację na letni program praktyk i moje życie już nigdy nie będzie takie samo…Obrazek pokazuje przykład strony firmowej i profilu firmy na LinkedIn

Podsumowanie

LinkedIn rozwija się bardzo szybko. Wiele osób i firm z różnorodnych branż dostrzega w nim ogromny potencjał. Zakładają konta i strony firmowe, by docierać do klientów, budować markę osobistą lub markę pracodawcy. Nie potrzeba wiele, by osiągać wyniki na LinkedIn. Ty również możesz realizować tu swoje cele.


Zapoznaj się z kursami