Cel
LinkedIn oferuje przeróżne możliwości promowania siebie i swojego biznesu. Płatne i bezpłatne. Jednak zanim sięgniesz po narzędzia promocyjne, skup się na podstawach, które będą dla ciebie drogowskazem w aktywności na LinkedIn.
Określ cel obecności na LinkedIn. Wyznaczenie powodu (dlaczego?) aktywności w tym medium społecznościowym, pomoże w precyzowaniu sposobu komunikacji. A określenie konkretnego celu, np. w postaci ilości reakcji pod publikacjami, łącznego zasięgu, a nawet ilości zamówień, pozwoli badać skuteczność działań i optymalizować je.
Często przytaczam słowa z książki „Alicja w krainie czarów”: jeśli nie wiesz, dokąd idziesz, to obojętne, którędy pójdziesz. Rozumiem, że nie każdemu z łatwością przychodzi wyznaczanie celów, rozkładanie ich na czynniki pierwsze, a następnie realizacji. Dla jeszcze innych ta metoda jest ograniczająca, bo zdecydowanie bardziej efektywnie działają spontanicznie i po pewnym czasie orientują się, że znaleźli się w punkcie, który chcieli osiągnąć. Ale jednocześnie...
Cele wspierają rozwój. Kiedy po raz pierwszy zalogowałam się na LinkedIn, nie miałam celu. Nie wiedziałam wtedy, jak wiele korzyści wiąże się z aktywnością na tym portalu. Gdy je poznałam, określiłam codzienne zadania, zmierzające do pozyskania kilku tysięcy obserwujących w określonym czasie. Kiedy zorientowałam się, że aktywność na LinkedIn może mi dać wielokrotnie wyższe zasięgi organiczne, niż w innych mediach społecznościowych, do celu w postaci ilości obserwujących (który zdecydowanie nie był wystarczający, bo sama sieć nie daje nic poza możliwościami) dodałam cele zasięgowe. Obecnie weryfikuję również skuteczność (sprzedażową) konkretnych publikacji.
Zastanów się, dlaczego zdecydowałeś się na aktywność na LinkedIn, które z korzyści cię przekonały. A może masz inne – własne powody? Pomyśl, co chciałbyś tutaj osiągnąć i spróbuj opisać cel metodą SMART.