Dlaczego warto stosować social selling na LinkedIn?

2 powody, dla których warto zainteresować się social sellingiem

Dlaczego warto stosować social selling?

Powodów, dla których warto nauczyć się social sellingu jest bardzo wiele. Ewolucja sprzedaży jest jednym z nich, opisanym już wyżej. Czas dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości i zdać sobie sprawę, że zwlekanie z podjęciem decyzji o rozpoczęciu sprzedaży poprzez media społecznościowe jest robieniem prezentu konkurencji.

Zdarza mi się słyszeć słowa, że „jeśli nie ma cię w internecie, to tak, jakbyś w ogóle nie istniał”. Pamiętam krótki filmik, który puściłam uczestnikom pierwszego spotkania LinkedIn Local w Białymstoku. Dziewczyna zrobiła sobie zdjęcie w chłopakiem, a kiedy chciała go oznaczyć w mediach społecznościowych, okazało się, że on… „nie istnieje” - nie ma konta na znanym portalu. W związku z tym ona nie wie, co go cieszy a co smuci, co zjadł na śniadanie, jaki serial oglądał wieczorem. Ogarnęło ją przerażenie. Prosta satyra na trend uzależnienia od mediów społecznościowych.

Znam osoby, które funkcjonują bez mediów społecznościowych i dobrze sobie radzą. Prowadzą prosperujące biznesy i mają dużo klientów. I takie osoby przychodzą do mnie i mówią, że jest ok, ale po 20 latach prowadzenia biznesu nadal nikt ich nie kojarzy. Nawet na lokalnym rynku. Obecność i aktywność w mediach społecznościowych nie jest koniecznością, ale niejednokrotnie jest drogą do realizacji pewnych celów, takich jak wzrost rozpoznawalności, budowanie świadomości marki czy też sprzedaż, na której skupiam się w tym tekście.




Pytania, które warto sobie zadać, zanim wdrożysz social selling

Dlatego zamiast stawiać sobie ultimatum i zmuszać się do prowadzenia kilku kont w social mediach, odpowiedz najpierw na pytanie, czy twoi klienci korzystają z mediów społecznościowych. Większość z nich korzysta. A jeśli tak jest, to idź dalej w analizie: z jakich kanałów i portali korzystają? Dzięki temu łatwiej będzie ci znaleźć uzasadnienie dla wpisania obsługi social mediów w standardowe działania marketingowe oraz podjąć decyzję, gdzie założyć i prowadzić konta, a na które nie tracić czasu lub ograniczyć go do minimum.

A jeśli to cię nie przekona, poniżej znajdziesz kilka danych statystycznych, które przemawiają za tym, że warto zainteresować się bliżej social sellingiem.


Kilka statystyk przemawiających za social sellingiem

1. 77% klientów B2B nie podjęło kontaktu ze sprzedającym, dopóki nie przeprowadzili researchu w internecie (źródło: www.gartner.com).

2. Firmy, które określiły proces social sellingu, są 40% skuteczniejsze w realizacji celów sprzedażowych (źródło: www.salesforlife.com).

3. 98% firm zadeklarowało, że planują prowadzić działania social sellingowe w długim i krótkim okresie (www.salesforlife.com).

4. Jednak tylko 49% z nich wypracowało formalny program social sellingowy w firmie (źródło: Social selling: A new B2B Imperative, Forrester, 2017).

5. 2/3 polskich firm wciąż nie ma strategii działań w mediach społecznościowych (źródło: raport „Social selling po polsku” d*Fusion).

6. Kupujący, którzy używają mediów społecznościowych, dysponują statystycznie o 84% większym budżetem, niż osoby nie korzystające z social mediów (www.salesforlife.com).

7. 31% specjalistów B2B twierdzi, że social selling umożliwił im budowanie bliższych relacji z klientami (źródło: www.csoinsights.com, Sales Enablement Optimization Study, 2016).

8. 90% osób decyzyjnych nigdy nie odpowiedziało pozytywnie na „zimny telefon” (źródło: LinkedIn, Achieving social selling success).

9. 75% klientów B2B potwierdza, że używa mediów społecznościowych przy podejmowaniu decyzji o zakupie (źródło: LinkedIn, Achieving social selling success).





Zapoznaj się z kursami